úterý 17. listopadu 2009

Velvet...

Mám paměť na dvě věci, a proto mi vždycky udělá obrovskou radost, když si něco použitelnýho pamatuju. Z posledních úspěchů můžu zmínit například nadlidský výkon zapamatování si klientského čísla u banky, čímž se počet desetimístných čísel, která si pamatuji, zdvojnásobil.
Mezi věci, který si pamatuju nejdýl, patří revoluce. Ano, ta sametová, a ne, nebojte se, nebudu to rozmazávat. Aspoň ne moc. Bylo mi devět, byl jsem ve třetí třídě ZŠ a běhal jsem po vykachlíkovaný školní chodbě s trikolórou na triku a s ostatníma řval "Jakeše do koše!". Pak jsme soudružce učitelce museli začít říkat paní učitelko. (Někdy z tý doby pochází i další vzpomínka, a to sice na můj první kopanec do koulí. Bolelo to. Hodně. A dlouho.)
Chtěl jsem dneska napsat něco o panu Jakešovi. Nebo spíš o Miloušově fotce u článku na Novinkách.cz. Nebo spíš o reakci mýho kolegy v práci, kterej fotku uviděl, a zeptal se mě, kdo to je... Opravdu nevěděl. Nereagoval na nápovědy, všemi silami jsem se pokoušel mu vysvětlit, o koho to vlastně jde (on je kolega přeci jen o asi tři roky mladší)... ale bylo to marný. Celej jsem se v tu chvíli cejtil nějakej marnej. Nepočítal jsem s tim, že by někdo mohl nevědět, komu patří ta ikonická a tak trochu komiksoidní tvář... Tak a dost.

Jak jistě jako mí vysoce inteligentní čtenáři víte, samet se anglicky řekne velvet. V práci jsem o tom přemejšlel, a zjistil jsem, že velvet se mi v hlavě spojuje jen a pouze s dobrými věcmi:
  • Velvet Revolution (to, o čem dneska všude mluvěj, píšou a tak... bezesporu pozitivní záležitost.)
  • Blue Velvet (Modrý Samet, film D. Lynche, 1986... trochu drsná, ale dost dobrá podívaná.)
  • The Velvet Underground (Lou Reed a jeho banda, jedna z mojich nejoblíbenějších kapel.)
  • Velvet (celkem ucházející pivo)
  • a spousta dalších dobrých věcí.
Jasně, mohl bych ještě zagooglovat, ale to už by bylo švindlování. A abych to neokecával až zbytečně moc, tak si dovolim vám sem hodit jednu písničku. Uvědomuju si, že s tématem toho až tak moc společnýho nemá, je 35 let stará, je to jen Lou Reed a ne celý Velveti, v klipu nestříkaj vodní děla do studentů... ale přijde mi taková celá... prostě sametová, a k mojí dnešní náladě docela dost sedí. Takže pokud jste dočetli až sem, tak se v klidu usaďte, a nechte se aspoň na chvilku unést ;)


Žádné komentáře:

Okomentovat